İSTİHARE NAMAZI

Yapılacak bir işin iyi veya kötü olduğunu , yahut hemen yapmanın mı yoksa ertelemenin mi daha uygun olacağını anlamak için iki rekat namaz kılınıp Allah'a dua ederek işin sonunu kalbine ilham etmesini niyazda bulunmak sünnettir.

İstihare namazının birinci rekatında Fatiha'dan sonra '' Kulya eyyuhe-l-kafirun '' , ikinci rekatında '' Kul huvallahü ehad '' süreleri okunur . Selam verdikten sonra '' İstihare '' duası okunur , abdestli olarak kıbleye dönülüp yatılır . Rüyada beyaz veya yeşil görülmesi hayra , siyah veya kırmızı görülmesi şerre delalet eder.

Bu hadiste de namaz kılıp istihare duası okuduktan sonra kalbe ilk gelen şeyin hayırlı olduğu , bunun 7 defa yapılması lazım geldiği açıklanmıştır.



'' Allahümme inni estahiruke bi'ilmike ve estakdiruke bikudratike ve es'eluke min fadlike'l-azim . Feinneke takdiru ve la akdiru ve ta-lemu ve la a-lemu ve ente allamu'l - guyab. Allahumme in künte ta-lemu enne haze'l-emra hayrun il fi dini ve me-aşi ve akibeti emri fakdirhu li ve yessirhu li sümme barik li fih. Ve in künte ta-lemu enne haze'l-emra şerrun li  fi dini ve me-aşi ve akibeti emri fasrifhu anni vasrifni anhu fakdar liye'l-hayra haysü kane sümme erdini bih . ''


 Bundan sonra isteği , muradı ne ise onu söyler ve yatar.


 Manası : '' Allahım! Senin ilmine göre hayrı diliyorum , kudretinden güç istiyorum senin büyük fazlını diliyorum . Zira sen kadirsin , ben kadir değilim , sen bilirsin , ben bilmem. Sen gizlileri bilirsin . Allahım! Eğer sen bu işin benim dinim , geçimim , sonum , şimdim ve geleceğim hakkında hayırlı olduğunu biliyorsan bunu bana takdir eyle , kolaylaştır. Eğer bu işin benim dinim , geçinim , sonum , şimdim ve geleceğim hakkında şerli olduğunu biliyorsan bunu benden , beni de bundan çevir : hayır nerede ise bana onu nasib eyle , sonra beni onunla hoşnud eyle . ''

0 yorum:

Yorum Gönder


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. DMCA.com Protection Status