DİLEKLERİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN DUA



Tabarâni'nin hasen senedle rivayet ettiği Hadis-i Şerif'de Sevgili Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuşlardır.

'' Her kim , sabah ve akşamlayınca şu kelimelerle dua ederse, Cenab-ı hak , o kulunun her ne dileği varsa verir. ''

'' Allâhümme ! Ente halakteni ve ente tehdini ve ente tut'imüni ve ente tüskini ve ente tümitüni ve ente tuhyini . '' 

Manası : Allah'ım ! Beni sen yarattın . Ben sen doğru yola iletirsin . Beni sen doyurursun. Benim susuzluğumu sen giderirsin . Beni Sen öldürür ve diriltirsin. ''

Ey dost bu mübarek kelimelerle Cenâb-ı Hakk'a dua ve niyazda bulunursan , Cenâb-ı Hak ,senin dua ve dileklerini kabul eder . Bu müjdeyi Hz. Peygamber efendimiz vermektedir.

Ne güzel bir dua değil mi ? Bizi ve her şeyi yaratan Allahü Teâlâ . Bizi doğru yola hidayet eden , yedirip doyuran , içirip susuzluğumuzu gideren O'dur . Bizi öldüren ve öldükten sonra diriltecek olan yine Cenab-ı Allah'tır.

Bir kulun bu güzel cümlelerle dua edip Cenab-ı Allah'a niyazda bulunması elbette Allah'ın hoşuna gider ve şuurla dilek ve istekle bulunan kulunun bütün dilek ve arzularını kabul buyurur. 

Bir kul için en büyük nimet , yemek içmektir ki , maddi hayatının devamı için gereklidir. Allah yedirmese yiyemez. Bir de yediğini içtiği çıkarmazsa , yeme, içme onun için helâkına sebep olur . İşte bunları düşünmekte ibadettir.

0 yorum:

Yorum Gönder


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. DMCA.com Protection Status